Nævekamp
Nævekamp
Nævekamp giver mulighed for at komme i et slagsmål med en anden, det fungerer på denne måde at man går op til den person man gerne vil i slagsmål med, man lader som om man gerne vil slå den anden person og så siger man nævekamp, man fortæller hvor mange nævekamps point man selv har, og den der har flest nævekamps point vinder slagsmålet.
Husk man slår ikke rigtig, man slår lidt fra hinanden, så man ikke kommer til at rammer sin modstander, man kan også spiller på at man bliver kastet rundt. Husk det er rollespil vi spiller så pas på hinanden.
Den som har flest nævekamps point vinder.
For eksempel hvis du vil slås med en som har 6 i nævekamp og du kun har 3 i nævekamp, så er det vigtigt at du finder nogle flere der kan slås sammen med dig så jeres point overskrider de 6 nævekamps point jeres modstander har.
Dine nævekamp point skal også bruge som din styrkepoint. Det vil sige hvis du skal løfte eller bære nogen skal du sige hvor mange nævekamps og styrke point du har.
Hvis den person som du skal bære eller løfte har flere nævekamp og styrke point, end du har, skal du bruge flere folk til at løfte eller bære den person.
For eksempel, hvis der er en person der ligger på jorden som har 4 i nævekamp og styrke point, og du har kun 2 i nævekamp og styrke point, så skal du bruge en eller flere personer til at løfte denne person som har 4 point.
Nævekamps stats
Almindelig
menneske: 2
nævekamps og styrke point
Munk: 2
nævekamps og styrke point
Soldat
og vagt: 3
nævekamps og styrke point
Paladin: 4
nævekamps og styrke point
Krigs
præst: 4
nævekamps og styrke point
Kaptajner
og sherif: 4
nævekamps og styrke point
Krofatter: 5
nævekamps og styrke point
Borgejer: 5
nævekamps og styrke point
Goblin: 1
nævekamps og styrke point
Alkymist: 1
nævekamps og styrke point
Magiker: 1
nævekamps og styrke point
Sherman: 4
nævekamps og styrke point
Ork
nr. 1: 7
nævekamps og styrke point
Orker: 6
nævekamps og styrke point
Blodork: 7 nævekamps og styrke
point