Kamp og døds Regler

Forskellige typer af grundvåben.

1-hånds-våben: Kan bruges med kun én hånd, derved kan et skjold bruges ved siden af.

Et 1-hånds-våben defineres ved, at den max. når fra jorden og til navlen på ham/hende som bruger våbnet.

2-hånds-våben: Alle våben, som når over navlen på ham/hende der bruger det, skal holdes med 2 hænder under kamp. Dermed kan der IKKE bruges skjold eller lignende sammen eksempelvis et 2-hånds-våben eller et spyd.

Kamp med 2 våben: Hvis man får lyst til at bruge 2 våben på en gang. For eksempel 2 sværd eller et sværd og en daggert i kamp, skal sværdene have en bestemt længde. Et sværd er kun egnet til "Dual Wield" (At kæmpe med 2 sværd), skal man kunne have våbenende imellem benene på flad fod, når de står oprejst.

Kaste-genstande: Kaste-genstande kan være alt fra spande, bøger, brød med meget mere. Alle våben som er lavet af skum og er uden nogen kerne inden i må man kaste med. 

Man må gerne skære halsen over på folk med alle rollespils våben med en klinge. Det forgøres ved, at man går om bag ved den person, man vil skære halsen over på og skære ved brystkassen, altså IKKE ved halsen. 

Healing/Helbredning.

Når man er ukampdygtig eller såret, så healer man automatisk 1 livspoint hver 15 minut (hvis man ikke er død) . For at fremskynde healings processen, kan man opsøge folk som kan heale og blive healet til fuld livs-point. Healing ved forbinding tager 5 min per livspoint.
En præst kan også heale (husk at lave en god remse og at spille på at sårene ser grimme ud). Orkerne/gobliner healer ved nogle aftale samlings punkter/totempæle og husk de 3-t´ers regel - TTT (Ting Tager Tid). Alle er dog ukampdygtig i minimum 10 min. efter at have været død/besvimet.

Orker har 1. flugt livs-point, når de dør. De skal ligge sig ned og tælle langsomt til 30 og kan derefter LØBE VÆK. Under flugten må de ikke slås med nogen. Hvis de bliver ramt på vejen væk er de døde igen og har ikke længere deres flugt livs-point. Når de er blevet healet og er klar til kamp igen, vil de også have deres flugt livs-point igen.

Mennesker har læger, præst, alkymister og magikere. Orker har healings områder og healingshaman. 

Trolde og andre monstre kan regenerere deres livs-point i skoven.

Man kan kun heale personer, IKKE deres udstyr. Dette skal repareres.

Men husk! TTT (ting tager tid)-reglen gælder inden for healing. 

KAMP REGLER.

Der er nogle forskellige regler, som er vigtige, når du slås med latexvåben.

Ingen slår direkte efter hovedet, halsen, skridt eller brysterne på kvinderne. Ingen må stikke med våben, med mindre man er ejer af et Calimacil våben som er blevet godkendt af arrangørerne til rollespillet.
Der vil blive slået hårdt ned på ovennævnte, hvis det fortsætter og - hvis man IKKE kan finde ud af at slås på en god måde, vil man blive bragt til arrangørerne, og få en straf, som kan resultere i, at du mister dine våben resten af rollespillet, eller at du bliver bortvist fra dette rollespil og først må deltage igen ved næste rollespil.

Dette er simple regler og de er nemme at forstå. Hvis uheld sker og at man alligevel rammer skidt, så tjek at din modstander er okay og undskyld for uheldet. Hvis det er gået helt galt - kontakt straks en arrangører eller ring 112.

Bue og pile må ikke bruges, når det bliver mørkt. Arrangørerne fortæller når bue og pile skal pakkes væk.

Skal der ved et natrollespil udkæmpes et stort slag om natten, kan der muligvis aftales en form for lys til de kampe der skal udkæmpes. Medbring selv et lys, hvis du ikke kan slås i mørke. Ved nat-rollespil, er det meget vigtig, ikke at blænde andre ved at lyse dem ind i hovedet, hvis man benytter lygter eller andet. Hvis man går med en lygte om aften og man bliver angrebet stiller man hurtigt muligt lygten fra sig sikkeret og forsvarligt så den ikke vælter. 

Vis hensyn om natten, der kan være nogen, der er bange for at færdes i skoven. Vis hensyn til de folk, der er "døde" (0 livs-point) i kamp. Folk med en hånd oven på hovedet er off-game og kan ikke ses eller snakkes til.

Port regler

For at bryde en port ned (Ødelægge) SKAL man bruge en rambuk i form af en træstamme. Man SKAL være 4 personer til at bære rambukken og bryde porten ned. Alle 4 personer mister 2 livs point (Ikke rustnings point). Det tager 30 slag ind på porten før porten bliver brudt ind (Ødelagt). Når man bruger rambuk på porten SKAL man passe på porten og ikke slå igennem. Hvis 1 af de 4 personer dør imens rambukken bruges SKAL en anden over tage pladsen og dermed mister overtageren også 2 livs point (Ikke rustnings point) som alle andre der bruger rambukken. Hvis man ønsker at bruge en person som rambuk, dør personen som er blevet brugt til at brase porten ind.

For at reparere porten efter den er blevet brudt ned (Ødelagt) tager det 15 minutter at reparere porten igen, man skal være 2 personer til at reparere porten. 

OPS Alle der bruger rambukken uanset hvad mister man 2 livs point (Ikke rustnings point) også selvom man bytter halvejs.  

Død.

Hvis du er helt død, bliver du liggende til kampen er over og indtil du er sikker på ikke at blive båret med som krigsfange. Du kan lige gå med, hvis dette sker. Hjælp med at slæbe, de "døde" til de healer og tag en pause hvor alle slapper af og sidder lidt og kommer til dem selv. Husk at du altid kan bruge hånden på hovedet, så er du helt ude af rollespillet og går som et spøgelse. Du er OFF-game når dette sker. 

Når du er død kan du blive "bestjålet" (tæl til 30 langsomt og spørg hvad de har på sig af mønter, smykker eller lignende på sig.) Hvis røveren bliver forstyrret imens han tæller til 30 skal han starte forfra .

Rolle-død.

Hvis man ønsker at blive rolledræbt, altså din rolle ikke skal spilles mere og skal ud af Historien, Så skal man kontakte en GM'er, og fortælle dem hvorfor og hvordan man vil have sin rolle dræbt.

Der er ikke en anden rollespiller der bestemmer om din rolle skal rolledræbes, Det er dig personlig der bestemmer hvad din rolle skal og ikke andre.

Lav din egen hjemmeside gratis! Dette websted blev lavet med Webnode. Opret dit eget gratis i dag! Kom i gang